Teammanager Wonen (en Jeugd en Onderwijs)

Opdrachtnummer
2371
Opdrachtgever
Gemeente Haarlemmermeer
Datum
1 maart 2022 tot 29 juli 2022
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management, Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
Ja; 5 x 6 maanden

Gemeente Haarlemmermeer

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hoofddorp

Introductie

Voor de Gemeente Haarlemmermeer zijn wij op zoek naar een Teammanager Wonen (en Jeugd en Onderwijs).

Opdracht inhoud

Binnen de gemeente heeft de Cluster Samenleving, Sport en Cultuur als opgaaf om het ‘samen leven’ te versterken. Samen met maatschappelijke partners verzorgt de cluster de beleidsadvisering op uiteenlopende beleidsvelden als sport, recreatie, cultuur, onderwijs, jeugd, welzijn, wonen en arbeidsmarkt.

Voor de cluster werken zo’n 50 mensen: collega’s die breed georiënteerd zijn en kunnen schakelen tussen verschillende rollen. En die vanuit deze houding kritisch durven zijn op haalbaarheid van initiatieven en bestuurlijke wensen, en de juiste balans weten te vinden tussen zakelijkheid en partnerschap ten aanzien van onze maatschappelijke partners.

Binnen de cluster bestaan 3 teams, opgebouwd uit diverse subteams, waaronder het subteam Wonen. Aangezien Wonen veel werkzaamheden heeft in verband met de grootschalige woningbouwplannen, het uitvoeringsprogramma van het Woonbeleidsprogramma en omdat mogelijk het team elders geplaatst gaat worden, zoeken we een tijdelijke Teammanager Wonen.

Verantwoordelijkheden

  • Het aansturen en opbouwen van het subteam Wonen ( ca 5 fte) waar in de afgelopen periode een aantal nieuwe medewerkers is geworven Het ondersteunen van de senioren in de overleggen met wethouders en bestuur. Het adviseren over woningbouwprogrammering/woonmilieus bij woningbouwprojecten van de gemeente. Het organiseren van dit proces van advisering.
  • Het onderhouden en verbeteren van contacten met de afdeling Vastgoed. Onze cluster heeft sociale eisen en wensen (denk aan dorpshuizen, gymzalen etc). Deze dienen met Vastgoed afgestemd en daarna in de fysieke en financiële planning meegenomen te worden.
  • Het hiërarchisch aansturen van de medewerkers van de subteams Jeugd, Arbeidsmarkt en Onderwijs. Deze subteams zullen inhoudelijk worden aangestuurd door andere teammanagers. In totaal, inclusief het subteam Wonen gaat het om ca 20 FTE.
  • Het werken aan grotere efficiëntie, lagere werkdruk, betere planning en daardoor een rustiger werkomgeving. Dit terwijl het bestuur nog steeds goed, of zelfs beter, bediend wordt.
  • Inhoudelijk aansturen van de opgave Wonen met Zorg, die deels buiten het team Wonen en zelfs buiten de cluster Samenleving Sport & Cultuur ligt.

Eisen en wensen

  1. Je hebt academisch werk en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als teammanager bij een gemeente;
  3. Je hebt kennis van en ervaring met sociale woningbouw binnen een gemeente;
  4. Je hebt kennis van en ervaring met adviseren van directie en bestuur;
  5. Je bent in staat is om een team op te bouwen;
  6. Je bent iemand die een uitdagende leeromgeving creëert en de ontwikkeling van medewerkers stimuleert;
  7. Je bent iemand die ervaring heeft met het versimpelen van processen, verbeteren van planning, het verlagen van drukte en werkdruk.
Gesprek

donderdag 3 februari.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.