Senior Beleidsmedewerker Welzijn

Opdrachtnummer
2370
Opdrachtgever
Gemeente Haarlemmermeer
Datum
1 maart 2022 tot 29 juli 2022
Uren per week
voor 28 uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
1 februari 2022
Verlengingsopties
Ja; 6 x 4 maanden

Gemeente Haarlemmermeer

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hoofddorp

Inleiding

Voor de Gemeente Haarlemmermeer zijn wij op zoek naar een Senior Beleidsmedewerker Welzijn.

Opdracht inhoud

Accountmanager sociale subsidies Als beleidsmedewerker Welzijn werk je samen met collega’s binnen het eigen cluster, maar uitdrukkelijk ook met aanpalende beleidsterreinen en organisatieonderdelen. Vanuit de gemeente stel je, in afstemming met de collega's welzijn, de inhoudelijke en financiële kaders en ben je verantwoordelijk voor het optimaal aansturen van diverse subsidies. Daarbij word je ondersteund door medewerkers van het team subsidies, financiën en juridische zaken.

Informatieverstrekking in de wijk Om het vinden van de juiste weg voor vrijwilligers en inwoners maar ook professionals eenvoudiger te maken, hebben we een structuur van beter zichtbare en kwalitatief hoogstaande ‘Wegwijzers’ ontwikkeld: digitale en fysieke informatiepunten, waarin gemeente, partners in de sociale basis en zorg samen optrekken en kennis kunnen delen. Een plek waar inwoners en vrijwilligers terecht kunnen voor allerlei vragen: van leuke activiteiten in de wijk, vrijwilligerswerk tot het delen van vragen en zorgen die zij hebben over zichzelf, familie of een medebewoner. Het is niet de bedoeling om nieuwe websites of loketten neer te zetten, maar om aan te sluiten bij de bestaande informatiepunten en deze waar nodig te versterken en meer zichtbaar te maken. Jij bent verantwoordelijk voor het goed laten verlopen van informatieverstrekking in de wijk. Informatievoorziening aan inwoners, inclusief signaalpunt eenzaamheid, moet goed afgestemd en gemakkelijk vindbaar zijn voor inwoners. Je rol is aansturen, afstemmen en meedenken, mee voorbereiden van werkgroepen en die voorzitten, faciliteren, processen binnen de gemeente regelen, strategische afstemming met partners over evaluatie huidige informatiepunten.

Stevige sociale basis Je gaat een rol spelen bij de ontwikkelopgave stevige sociale basis waarbij gelijktijdig invulling aan de bezuinigingstaakstelling moet worden gegeven. Bijvoorbeeld in de vorm van een evaluatie van de huidige aanpak en een herontwerp in het licht van de ombuigingen.

Overige werkzaamheden Sociale kaart, informele zorg en vrijwillige inzet. Plannen voor 2022 uitwerken naar aanleiding van visiedocumenten en workshops. Mogelijkheden voor provinciale subsidies bestuderen, meeschrijven en data aanleveren voor de TransformeerMonitor 2022. Animatie Stevige Sociale Basis (over informele zorg en vrijwillige inzet) met afdeling communicatie uitzetten.

Organisatie

Gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een senior beleidsmedewerker die zijn voelsprieten en contacten midden in de samenleving heeft. Je komt te werken voor één van de grootste gemeenten van Nederland die staat voor participeren en verbinden. We werken van buiten naar binnen. Samen met onze inwoners zoeken wij constant naar creatieve en duurzame ideeën om de leefomgeving te blijven verbeteren. We zoeken iemand die efficiënt is, die rust uitstraalt en de stress werkdruk bij collega's vermindert.

Eisen en wensen

  1. Je hebt HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar beleidsadviserende ervaring bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie en binnen het welzijnsbeleid;
  3. Je kunt zelfstandig opereren in afstemming met de senior collega's binnen de gemeente.
  4. Je hebt ervaring met accounthouderschap, en bent vertrouwd met rechtmatigheid bij subsidies;
  5. Je hebt kennis en ervaring met informatievoorziening aan inwoners/professionals;
  6. Je bent financieel onderlegd;
  7. Je kunt enthousiasmeren en verbinden, maar treedt ook zakelijk op als opdrachtgever;
  8. Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en je schakelt goed tussen bestuur, ambtelijke organisatie en instelling(en).
Gesprek

februari

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.