Operationeel Informatiemanager / Functioneel Beheerder

Opdrachtnummer
2365
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
15 februari 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 40 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
31 januari 2022
Verlengingsopties
Ja; 2 x 6 maanden

Kadaster

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie

Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Operationeel Informatiemanager / Functioneel Beheerder.

Opdracht inhoud

Het Kadaster zoekt een Operationeel Informatiemanager/ Functioneel beheerder voor de Operationeel Beheer Organisatie DSO-LV (OBO). De OBO DSO-LV is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en doorontwikkeling van vijf voorzieningen die onderdeel uitmaken van het Digitaal Stelsel Omgevingswet:

  • Ozon (ontsluiten omgevingsdocumenten)
  • Informatiehuis Ruimte (ontsluiten ruimtelijke plannen)
  • Viewer Regels op de Kaart (frontend om documenten geografisch weer te geven)
  • Stelselcatalogus (ontsluiten en beheren begrippen, waardelijsten en metadata)
  • Monitoring DSO-LV (monitoring van beschikbaarheid Landelijke Voorziening)

Voor deze vijf voorzieningen zijn we op zoek naar een operationeel informatiemanager/ functioneel beheerder (OIM-er) die samen met de huidige operationeel informatiemanagers de spil wil zijn bij het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen die zich aandienen bij de OBO DSO-LV. Tevens ondersteunt de OIM-er de product owners bij het opstellen en bijhouden van functionele documentatie De OIM-er die wij zoeken is een stressbestendige, pragmatische en pro-actieve duizendpoot die zich makkelijk beweegt in een complexe, politiek-bestuurlijke omgeving.

Tot je taken behoren het analyseren van foutmeldingen, en fouten in aangeleverde content (XML en GML), identificeren van fouten/bugs in onze voorzieningen of het geven van uitleg over het gebruik van onze voorzieningen aan de gebruiker / de vraagsteller.

Je gaat samenwerken met de 3 huidige operationeel informatiemanagers, de 4 product owners van de hierboven genoemde voorzieningen en met de 3 DevOps teams die verantwoordelijk zijn voor de bouw en het beheer van de voorzieningen. Tevens werk je samen met de andere projecten binnen de DSO-LV.

De volgende specifieke kennisgebieden zijn van toepassing:

  • Kennis van ITIL / BISL
  • Kennis van XML / GML
  • Bij voorkeur kennis van de Omgevingswet en de daarbij horende standaarden
  • Kennis van Agile / SAFe

Kennis en ervaring met te gebruiken tools en technieken zijn:

  • Jira;
  • XML
  • GML
  • JSON
  • GeoJSON
  • REST API’s

Verantwoordelijkheden

  • Werken in een Agile omgeving;
  • Analyseren van content;
  • Afhandelen van foutmeldingen;
  • Vervullen van een brugfunctie tussen vraagsteller/melder en OBO DevOps teams;
  • Analyseren van problemen en advies geven over de oplossing;
  • Incidenten en vragen van gebruikers afhandelen;
  • Ondersteunen van de Product Owners;
  • Wensen van gebruikers vertalen naar functionele specificaties;
  • Afmaker, focus op zaken afronden;
  • Verbinder zijn tussen gebruikers en de teams.

Organisatie

Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen de directies ODR en BOI werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken.

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.

Eisen en wensen

  1. Je hebt aantoonbaar Academisch of HBO werk- en denkniveau op het gebied van XML, GML, REST API’s en JSON/GeoJSON.
  2. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring en hebben van: Jira, Github, XML, GML, REST API’s en JSON/GeoJSON.
  3. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als functioneel beheerder.
  4. Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met Agile/SAFe®.
  5. Je hebt aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
  6. Je hebt aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond.
  7. Je hebt taalniveau Nederlands minimaal B2.
  8. Je geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  9. Je beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe je deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
  10. Je toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
Gesprek

9 februari 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.