APPLICATIEMANAGER/PROGRAMMAMANAGER

Opdrachtnummer
2359
Opdrachtgever
Bij12
Datum
15 februari 2022 tot 15 februari 2023
Uren per week
voor 40 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
30 januari 2022
Verlengingsopties
Ja

Bij12

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie

Voor Bij12 zijn wij op zoek naar een APPLICATIEMANAGER/PROGRAMMAMANAGER.

Opdracht inhoud

De unit GBO verzorgt in opdracht van de provincies het landelijk beheer en de doorontwikkeling van gemeenschappelijke informatiesystemen (functioneel, technisch en applicatie). Dit betreft o.a. ophalen van wensen bij vertegenwoordigers van gebruikers, coördineren van doorontwikkeling van applicaties, testdiensten, leveren van kennis, kwaliteitsbewaking van landelijke data en advies. Binnen GBO wordt, afhankelijk van de opgave, gewerkt een Devops-team, Scrum-aanpak of het BISL-raamwerk voor functioneel beheer en informatiemanagement. Voor het technisch beheer fungeert GBO vanuit de functionele beheerrol als liaison tussen de opdrachtgevers bij de provincies en de externe partij, waar het technisch beheer wordt uitgevoerd. De unit GBO bestaat uit een unitmanager, programmamanagers, servicemanager, contractmanager, informatie-architect, en functioneel beheerders. De kaders en richtlijnen voor overheids-ICT, en met name het beleid van de gezamenlijke provincies voor architectuur en beveiliging vormen belangrijke kaders voor de producten van BI12. De basisinfrastructuur die BIJ12 de afgelopen jaren heeft opgebouwd helpt om beheer en ontwikkeling conform deze kaders uit te voeren. GBO staat op dit moment voor een opgave waarbij provincies de applicaties die BIJ12 voor hen beheert willen vernieuwen, uitbreiden up-to-date willen houden. Daarnaast werkt BIJ12 aan de implementatie van de NDFF en diensten in het kader van het Digitaal Stelsel Omgevingswet. Wij zoeken per direct twee ervaren en zelfstandige applicatiemanager/programmamanager beheer en ontwikkeling die voor 32 – 40 uur per week ondersteuning kan bieden aan de unit Gemeenschappelijke Beheer Organisatie (GBO) van BIJ12.

Als applicatiemanager/programmamanager ben je hét aanspreekpunt voor één of meerdere applicaties. Je treedt hierin op als contactpersoon voor provincies, waaronder de applicatievoorzitter. Je zorgt voor optimale inzet van medewerkers (waaronder de functioneel beheerders) en middelen binnen het team voor beheer en doorontwikkelingen van de applicaties. Hiervoor stel je een jaarplan en budget op, bewaak je deze en rapporteer je hier tijdig over. Je stuurt de landelijk functioneel beheerders inhoudelijk aan en begeleid ze waar nodig in hun werkzaamheden. Om de kwaliteit van de applicatie te bewaken rapporteer je periodiek over de prestaties van het beheerproces en stel je een kwaliteitsplan op. Ook controleer je de kwaliteit van alle registraties, begeleid je kwaliteitsaudits en rapporteert over de uitkomsten. Je signaleert en rapporteert ook over kwaliteitsafwijkingen. Om de kwaliteit verder te bewaken zie je toe op uitvoering van verbeterplannen, organiseer je klanttevredenheidsonderzoeken, handel je klachten af en initieer en bewaak je verbeteractiviteiten. Je bent een volwaardig gesprekspartner op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je treedt daarbij klantgericht, proactief en verbindend op. Je schakelt snel tussen verschillende niveaus en bent vaardig in het opstellen van adviezen. Je kunt goed samenwerken met collega's binnen BIJ12 en opdrachtgevers. Je signaleert relevante ontwikkelingen en vertaalt de gevolgen of kansen hiervan naar de organisatie en/of opdrachtgevers. Je bent resultaatgericht en werkt gestructureerd. Verder ben je vaardig in oordeelsvorming, overtuigend en wil je je graag verder ontwikkelingen. Je voelt je thuis in een collegiale, professionele sfeer met aandacht voor medewerkers en inhoud van het werk.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over WO werk- en denkniveau en kennis van en ervaring met het beheren van complexe keten applicaties;
  2. Je hebt kennis van BISL, ITIL en/of ASL, Prince2 en Scrum/Agile methodiek;
  3. Je hebt kennis en ervaring met het werken voor provincies en hun ketenpartners;
  4. Je hebt kennis en ervaring met informatiemanagement, datamanagement en applicatie monitoring, kwaliteitsmanagement, certificering ISO 27001/27002 en (Europese) aanbestedingen.
  5. Je hebt goede communicatieve / rapportage vaardigheden
Gesprek

1 februari en 4 februari 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.