Teamleider Financieel Advies

Opdrachtnummer
2355
Opdrachtgever
Gemeente Midden Groningen
Datum
7 maart 2022 tot 1 februari 2023
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Groningen
Functie type
Finance, Interim management
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
2x12 maanden

Gemeente Midden Groningen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hoogezand

Introductie

Voor de Gemeente Midden Groningen zijn wij op zoek naar een Teamleider Financieel Advies.

Opdracht inhoud

  • Je geeft situationeel leiding aan het team dat op inhoud, maar ook door de bezetting in ontwikkeling is en hanteert daarbij de leiderschapsstijl die het beste past bij het team, de medewerkers en de context waarin het team werkt.
  • Je stimuleert, verbindt en stuurt op het zelforganiserend vermogen van het team in lijn met de organisatiefilosofie;
  • Je bent als teamleider, in lijn met de ontwikkeling van de organisatie, verantwoordelijk voor de continue ontwikkeling van de individuele teamleden en het team zelf;
  • Je maakt deel uit van- en werkt samen met het team teamleiders van de gemeente Midden-Groningen en in het bijzonder met de teamleiders van de teams Financieel Beheer en Concern Control.
  • Je bent samen met het team verantwoordelijk voor een goede verbinding tussen samenleving, bestuur en organisatie; Je deelt informatie vanuit organisatie en bestuur met het team;
  • Je legt de focus op samenwerking binnen het team en tussen de teams en stuurt op een verandertraject naar meer integraal werken.

Organisatie

Het team financieel advies adviseert en ondersteunt de organisatie en de teams bij alle taken met name waar financiële informatie nodig of relevant is. Zij geeft daarbij gevraagd en ongevraagd advies en bewaakt de bedrijfsvoering kaders. Het maken van de documenten voor de PC cyclus waarin verantwoording wordt afgelegd aan de raad en de samenleving is een belangrijke rol.

Midden-Groningen is een jonge ambitieuze gemeente en het team financieel advies is in ontwikkeling. We willen nog meer in control komen, meer betrouwbare sturingsinformatie opleveren en beter toegankelijke P&C documenten. Daarbij willen we de budgethouders zo ondersteunen dat ze hun financiële verantwoordelijkheden kunnen nemen.

Eisen en wensen

  1. Je bent bekend met en hebt relevante werkervaring hebben op Sociaal Domein en bedrijfsvoering;
  2. Je beschikt over relevante meerjarige ervaring met gemeentelijke financiën en P&C cyclus;
  3. Je hebt een Academische opleiding succesvol afgerond in de richting van Bedrijfsvoering;
  4. Je beschikt over minimaal 2 jaar ervaring als leidinggevende bij voorkeur binnen of ervaring in een gemeentelijke organisatie;
  5. Je hebt ervaring in verandermanagement, bent sterk in het begeleiden van teamprocessen en hebt hierin een stevige rol.
Gesprek

z.s.m.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.