Informatieanalist

Opdrachtnummer
2350
Opdrachtgever
Provincie Fryslan
Datum
1 maart 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Open
Regio
Friesland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
3 februari 2022
Verlengingsopties
nader te bepalen

Provincie Fryslan

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Leeuwarden

Inleiding

Voor de Provincie Fryslan zijn wij op zoek naar een Informatieanalist.

Opdracht inhoud

De provincie Fryslân werkt opgave gestuurd om de grote maatschappelijke opgaven te realiseren, samen met de Mienskip. Er zijn hiervoor beperkte middelen beschikbaar, dus er moet goed gekeken worden naar de efficiëntie en effectiviteit van onze inspanningen. Technologie speelt een belangrijke rol bij de realisatie van de strategische doelstellingen van de provincie, zowel beleidsmatig als qua uitvoering. Informatiehoeveelheden groeien explosief en digitale toegang daartoe ook. Naast het aanpassen van de organisatie qua formatie en bezetting, is een van de grote opgaven van de komende jaren dan ook de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening. Hierbij wordt de komende jaren o.a. ingezet op volledig digitaal werken (inclusief vaardigheden), groeien naar een data gedreven organisatie door gebruik van data voor plan- en beleidsvorming en -monitoring en het digitaal samenwerken met andere organisaties. Dit zal naast een technologische verandering ook een organisatorische en culturele verandering betekenen. De provincie Fryslân is op zoek naar een informatieanalist die ons kan ondersteunen in deze brede ontwikkeling.

TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Onderzoeken, analyseren en articuleren van informatiebehoefte (nieuw of wijziging) vraagstukken vanuit de organisatie.
  • Ontwerpen van logische gegevensmodellen en functionele specificaties en – ontwerpen (bv. use cases).
  • De inhoudelijke verbinding maken van de organisatie naar het realisatietraject. (Her)ontwerpen en verbeteren van werkprocessen
  • Adviseren (met o.a. financiële, efficiëntie en effectiviteitsaspecten) m.b.t. het optimaliseren en/of herontwerpen van werkprocessen inclusief eventueel het uitbreiden of aanpassen van informatiesystemen. 

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden en groot empathisch vermogen.
  • Sterk in begeleiden en faciliteren van processen.
  • Veerkrachtig en stressbestendig.
  • Goed kunnen werken in een veranderende omgeving.

Eisen en wensen

  1. Je hebt HBO+ werk- & denk niveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van Informatie- analyse.
  3. Je hebt ervaring met het vertalen van business requirements naar gebruikers/systeem requirements.
  4. Je hebt kennis en ervaring met werken binnen de overheid. Kennis en ervaring van de provincie is een pre.
  5. Je hebt kennis en ervaring met werken in een datagedreven organisatie.
  6. Je hebt een sterk analytisch vermogen.
  7. Je hebt affiniteit en kennis van architectuur, basiskennis Archimate is een pre.
  8. Je hebt kennis en ervaring met procesmodellering middels BPMN notatie.
  9. Je hebt kennis en ervaring met gegevensmodellering (ERD, UML class).
  10. Je hebt kennis en ervaring met opstellen functionele ontwerpen (bv. use cases).
  11. Je hebt ervaring met architectuur modellering tools, SPARX Enterprise Architect is een pre.
  12. Je hebt kennis en ervaring met Lean en Agile / SCRUM.
Gesprek

Z.S.M. na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.