Kwartiermaker/regisseur parkeren

Opdrachtnummer
2348
Opdrachtgever
Gemeente Purmerend
Datum
14 februari 2022 tot 13 augustus 2022
Uren per week
voor 26 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Beleids- en Adviesdiensten, Bouw en Infra, Projectmanagement
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
2x6 maanden

Gemeente Purmerend

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Purmerend

Introductie

Voor de Gemeente Purmerend zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker/regisseur parkeren.

Opdracht inhoud

Er is een parkeerketen die in de basis functioneert, met samenhang tussen beleid, uitvoering en financiën. De inzet (mensen) t.b.v. de beleids- en uitvoerende taken gebeurt vanuit verschillende teams, door medewerkers voor wie parkeren een relatief klein onderdeel van het takenpakket is. Met het toenemende werk op het gebied van parkeren is er noodzaak om anders te gaan werken en versnippering en kwetsbaarheden zoveel mogelijk op te heffen.

De opdracht is om de organisatie van parkeren intern verder vorm te geven zodat deze past bij de opgaven en ambities van de gemeente én om de prestaties op het gebied van parkeren verder te verbeteren. De parkeerregisseur zorgt voor de procesmatige kwaliteit van de parkeerproducten (een adequate informatievoorziening en verstrekking), zorgt voor de coördinatie en aansturing van de parkeerexploitatie en adviseert/ondersteunt het gemeentebestuur. De parkeerregisseur is vanuit de ambtelijke organisatie het aanspreekpunt voor stakeholders (in- en extern).

Tevens stimuleert hij/zij de ontwikkeling en innovatie van de uitvoering van het parkeerbeleid, signaleert relevante ontwikkelingen en benut deze, waar mogelijk, actief om de uitvoering van het parkeerbeleid en de exploitatie te optimaliseren. Het opbouwen en onderhouden van een effectief netwerk en onderhouden van interne en externe contacten met diverse stakeholders is van groot belang.

Taken:

  • Verdere ontwikkeling van de organisatie en inhoud van de parkeerketen;
  • Vertaling van doelstellingen naar KPI’s voor het functioneren van de parkeerketen;
  • Inhoud en bedrijfsvoering met elkaar verbinden;
  • Projectleiding uitbreiden gereguleerd parkeren;
  • Sparringpartner/adviseur MT en wethouder op gebied van parkeren.

Organisatie

Purmerend is een prachtige en diverse stad om voor te werken. Aan de ene kant is er de Beemster; wereld erfgoed met veel opgaven in het buitengebied en in de dorpskernen. Aan de andere kant is er het stedelijke karakter en vormen we een middelgrote stad die van alle gemakken is voorzien. Een stad waar het fijn wonen is met ruimte voor ontwikkeling, ambities en groei.

De komende jaren groeien we naar ruim 100.000 inwoners door een binnenstedelijke bouw- en transformatieopgave. We ontwikkelen meer dan 10.000 woningen. Dit heeft aanzienlijke gevolgen voor de inrichting van de openbare ruimte, mobiliteit en parkeren. Het belang van dit thema neemt voor de stad toe. Met de groei en transformatie van de stad, verandert ook de wijze waarop we parkeren in de organisatie vormgeven.

Competenties

  • Verbinder;
  • Hands on;
  • Resultaatgericht;
  • Communicatief sterk;
  • Stevige persoonlijkheid;
  • Schakelen tussen strategie en operatie en tussen inhoud-financiën.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring de afgelopen 6 jaar op het gebied van parkeren binnen een gemeente;
  3. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeente met meer dan 80.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van gemeentelijk parkeerbeleid;
  5. Je beschikt over aantoonbare kennis van en werkervaring met het participatieproces op het onderwerp parkeren;
  6. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Adviseur voor een college/wethouder op het gebied parkeren.
Gesprek

4 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.