Senior recruiter

Opdrachtnummer
2285
Opdrachtgever
Gemeente Utrecht
Datum
7 februari 2022 tot 6 augustus 2022
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
HRM
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
Ja; 18 verlengingsopties van 1 maand

Gemeente Utrecht

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie

Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Senior recruiter.

Opdracht inhoud

Als Senior Recruiter ben jij regievoerder over capaciteitsvraagstukken bij de doelgroep hoger management (Top 20 functies; vanaf schaal 15). Hierin trek je nauw samen op als sparringspartner voor de HR businesspartner Directieraad en voer je regie over alle capaciteitsvraagstukken (Dit betreft dus stages, klussen, vacatures (in dienst) en inhuur van externen). Daarnaast ben je accountverantwoordelijk voor de organisatieonderdelen die zich kenmerken door hun hoge complexiteit; mens & organisatie, griffie en control & bestuursondersteuning. Dit betekent dat je het eerste aanspreekpunt bent op het gebied van recruitment voor de leidinggevenden binnen deze onderdelen. Je geeft uitvoering aan de het aantrekken en selecteren van nieuwe medewerkers (intern, extern, inhuur, stages etc). Je begeleidt de leidinggevenden en je voert regie in het gehele proces van aanvraag tot aanname. Je overlegt regelmatig met de betrokken HR-businesspartners om een goede dienstverlening vanuit HRM te borgen. Je werkt proactief; je speelt in op ontwikkelingen en biedt dienstverlening aan nog voordat het wordt gevraagd. Je adviseert gevraagd en ongevraagd aan het(hoger) management op het gebied van capaciteitsvraagstukken. Je bent een stevige gesprekspartner voor de leidinggevenden/vacaturehouders en de HR-businesspartners. Je bent op de hoogte van wat er speelt binnen je account en binnen de doelgroep. Je weet wat er nodig is aan talent en hoe je de doelgroep kunt bereiken op de arbeidsmarkt. Je creëert de juiste matches. Je voert regie op het gehele proces van aanvraag tot contractering. Hierin denk je mee en geef je advies en ontzorgt de leidinggevende met jouw expertise;

  • Je maakt gezamenlijk een kandidaat profiel,
  • Je schrijft zelfstandig de vacaturetekst en zorgt voor inzet van de juiste wervingskanalen, waar nodig zoek, vind en benader je zelf actief goede kandidaten. Bij keuze voor uitbesteding aan een bureau zorg je voor de contractering, regie op uitvoering en evaluatie van het bureau.
  • Je verzorgt een voorselectie.
  • Je houdt regie op het selectieproces en het arbeidsvoorwaardengesprek/contractering.
  • Bij de hoger management vacatures neem je deel aan de selectiegesprekken
  • Je rapporteert op OO niveau over je werkzaamheden, je signaleert knelpunten in het proces, doet onderbouwde verbetervoorstellen en adviseert eigen LG en OO-MT op kansen en risico’s.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het inhuurmanagement via Marktplein. Waarbij jij het centrale middelpunt als vraagbaak en aanspreekpunt in de organisatie op het gebied van inhuur. Denk aan; de recruiters, afdeling inkoop, juristen en strateeg/projectleider “grip op inhuur”. Je werkt in een team met recruiters en medewerkers support. Samen bouw je aan het verder invulling geven aan het opgave gericht werken in de stad en een goede ervaring voor zowel vacaturehouders als sollicitanten. Door de diversiteit en aard van het werk is prioriteren van je werk en dit in goede afstemming doen met betrokkenen en hiermee ook verwachtingen managen van essentieel belang.

Eisen en wensen

  1. Je hebt Wo werk- en denkniveau.
  2. Je hebt minimaal 10 jaar ervaring als recruiter binnen een grote complexe organisatie.
  3. Je hebt aanvullende recruitmentcursussen gevolgd.
  4. Je hebt ervaring met het inkopen van externe dienstverlening en het contractmanagement hiervan (zoals w&s bureaus, externe inhuur, recruitmentsystemen en arbeidsmarktcommunicatie).
  5. Je bent een stevige en onafhankelijke gesprekspartner en kunt omgaan met weerstand of tegengestelde belangen en hebt een hoog incasseringsvermogen.
  6. Bestuurlijke en organisatiesensitiviteit, je weet goed aan te voelen wat belangrijk en urgent is voor de organisatie.
  7. Je bent zorgvuldig, integer en flexibel. Je toont verantwoordelijkheid voor een hoge kwaliteit van je eigen werk en dat van collega’s; je bent niet tevreden met 'goed genoeg'.
  8. Je bent resultaatgericht, je kunt goed onder druk werken en je hebt een pro-actieve werkhouding.
  9. Je kunt omgaan met complexe vraagstukken en veranderingen in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  10. Je ben communicatief sterk, zowel je mondelinge als schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is hoog.
Gesprek

3 februari a.s. van 13 uur tot 17 uur

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.