Contractbeheerder/Projectleider Aanbestedingen (Europees, enkel en meervoudige onderhands)

Opdrachtnummer
2284
Opdrachtgever
Gemeente Utrecht
Datum
1 februari 2022 tot 1 februari 2023
Uren per week
voor 36 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
HRM, Overige
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
Ja

Gemeente Utrecht

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie

Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Contractbeheerder/Projectleider Aanbestedingen (Europees, enkel en meervoudige onderhands).

Opdracht inhoud

Als Contractbeheerder ben je werkzaam onder aansturing de Teamleider Installaties onderdeel van de groep Wegen, Constructies en Installaties. De groep WCI is onderdeel van afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) en bevat de teams Beleid & Programma, Wegen, Civiele Constructies en Installaties. BOR is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van objecten in de openbare ruimte. De groep WCI bestaat op dit moment uit circa 60 professionals en is verder groeiende.

In jouw rol als contractbeheerder beheer je bestaande contracten in samenwerking met de installaties beheerders en contractmanagers en zorg je voor uitvoering van de in de besteken vastgelegde afspraken. Bij aanbestedingen treed je op als Projectleider en adviseer je welke contractvorm er gehanteerd wordt. De aanbestedingen worden op alle wijzen (Europese, enkel en meervoudige onderhands) in de markt gezet. Je bent van A tot Z betrokken. Je staat nauw contact met de concern afdeling FIJ (Financien, Inkoop en Juridische zaken. Door goed te luisteren naar de behoefte van de Opdrachtgever weet je feilloos de juiste procedure te koppelen. Je maakt hierbij gebruik van de beschikbare tools en templates om aanbestedingen doelmatig, met een hoge kwaliteit, adequaat en tijdig te kunnen doorlopen. Regelmatig deel je ervaringen met je collega’s tijdens structurele overleggen want leren van elkaar en processen staat bij ons voorop en zoeken we samen naar inkoopinnovaties. Tegelijk zoek naar je naar logische verbeteringen, kijk je waar het slimmer kan en waar we kosten kunnen besparen door slimmer te werken of scherper in te kopen.

Verantwoordelijkheden

Je beheert de bestaande contracten in samenwerking met betrokken teamleden, contractmanagers en inkoop en rapporteert hierover aan assetmanager en teamleider. Je bent van begin tot eind betrokken en (deels) verantwoordelijk voor aanbestedingstrajecten binnen het team. Je houdt je o.a. bezig met:

  • Afstemmen met de opdrachtgever en opdrachtnemers, bespreken scope/uitgangspunten en terugkoppelen voortgang;
  • Het sturen op deadlines;
  • Samenstellen van verweringsteam;
  • Samenwerken met inkopers, stakeholders binnen de organisatie;
  • Opstellen intakeformulier en begeleiden tenderboard proces;
  • Mede met interne stakeholders vanuit BOR en andere stakeholders het selecteren van de juiste leverancier;
  • Het tijdig afronden van aanbestedingen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over HBO of WO werk- en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als contractbeheerder binnen een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie;
  3. Je hebt inhoudelijke en relevante kennis heeft van aanbestedingen en contractvormen zoals RAW, UAV, UAV-GC;
  4. Je hebt ervaring met aanbestedingen waarbij je eindverantwoordelijk was voor het gehele proces;
  5. Je hebt bij voorkeur ervaring met de inhoud van het werkveld van de Openbare Ruimte. (Elektrotechnische aansluitingen in de openbare ruimte zoals VRI/OVL en overige elektrotechnische installaties)
  6. Je staat sterk in je schoenen en bent van veel markten thuis en houdt van pionieren.
Gesprek

week 5

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.