Trekker Taskforce (betaalbare) Woningbouw

Opdrachtnummer
2236
Opdrachtgever
Gemeente Hilversum
Datum
28 februari 2022 tot 27 februari 2023
Uren per week
voor 16 uur per week.
Status
Gesloten
Functie type
Overige, Projectmanagement
Sluitingsdatum
27 januari 2022
Verlengingsopties
3x4 maanden

Gemeente Hilversum

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hilversum

Introductie

Voor de Gemeente Hilversum zijn wij op zoek naar een Trekker Taskforce (betaalbare) Woningbouw.

Opdracht inhoud

De Gemeente Hilversum en de woningcorporaties De Alliantie, Dudok Wonen en Gooi en omstreken hebben gezamenlijk een Taskforce (betaalbare) woningbouw Hilversum ingesteld. De opdracht van deze Taskforce is het bevorderen dat er voldoende (betaalbare) woningen worden gerealiseerd en dat hiervoor tijdig voldoende locaties beschikbaar zijn. De partijen in de Taskforce zijn op zoek naar een trekker die, tussen en met de gemeente en de corporaties, een voortrekkersrol kan vervullen om deze opdracht waar te maken.

In 2021 is onder leiding van de huidige trekker van de Taskforce een goede samenwerking tussen betrokken partijen opgebouwd, is een gezamenlijk overzicht en inzicht in de woningbouwproductie in de verschillende projecten opgesteld en wordt een monitoringsysteem opgezet. Het jaar 2021 is afgesloten met een koersbepaling voor komende jaren.

De Trekker is van en voor de gezamenlijke partijen in de Taskforce en is administratief aangehaakt bij de gemeente Hilversum. Hij/zij wordt in staat gesteld om zowel bij de gemeente als op de kantoren van de corporaties te werken. De trekker van de Taskforce krijgt de opdracht om de tot nu toe bereikte resultaten uit te bouwen, nieuwe acties op te pakken, passend bij de opdracht, zoals sturing op de programma’s op marktposities en interventies op stagnaties. De Trekker is onafhankelijk voorzitter van de bestuurlijke Taskforce en van het ambtelijke Kernteam; in beiden nemen de gemeente (Wonen, RO) en de drie corporaties deel. De Taskforce is gericht op productie van betaalbare woningbouw en bestaat naast een Directeurenoverleg, gericht op de overige vraagstukken tussen gemeente en corporaties. De Trekker zorgt – met de gemeentelijk adviseur wonen - voor afstemming op het Directeurenoverleg.

  • Creatief en in staat om de organisaties te helpen buiten de gebaande paden om de gewenste resultaten neer te zetten; gangmaker bij de samenwerking en zo nodig bij afzonderlijke deelnemers.
  • Als intermediair kunnen optreden tussen partijen en tegengestelde belangen; verbinder, oplossingsgericht.
  • Goede kennis van Ruimtelijke Ordening en van project- en gebiedsontwikkeling en woningbouwprogrammering daarbinnen.
  • Bestuurlijk sensitief; goed de weg kunnen vinden in een (ambtelijke) organisatie.
  • Ervaring met gebiedsontwikkeling bij zowel gemeente als corporatie is een pré.

Organisatie

De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Competenties

  • Actiegericht;
  • Resultaatgericht;
  • Verbindend;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Bestuurlijke-politieke sensitiviteit.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het aanjagen van (betaalbare) woningbouwproductie;
  2. Je hebt een afgeronde WO master opleiding in de richting van Planologie, Bouwkunde of vergelijkbaar;
  3. Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de afgelopen 5 jaar ( benoem dit duidelijk in het cv.
  4. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van project- en gebiedsontwikkeling;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van samenwerking tussen woningcorporaties en gemeentelijke instellingen (benoem dit duidelijk in het cv.)
Gesprek

10 februari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.