Senior Projectmanager

Opdrachtnummer
2202
Opdrachtgever
Kadaster
Datum
14 februari 2022 tot 31 december 2022
Uren per week
voor 24 uur per week.
Status
Gesloten
Functie type
Projectmanagement
Sluitingsdatum
28 januari 2022
Verlengingsopties
Ja; 2 x 6 maanden

Kadaster

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie

Voor het Kadaster zijn wij op zoek naar een Senior Projectmanager.

Opdracht inhoud

Het Geodataplein staat als vernieuwingsprogramma voor het realiseren van een nieuwe omgeving met een op de gebruiker gerichte verstrekking van onder meer de geo-basisregistraties waar het Kadaster het beheer over voert. Dit alles op het fundament van een nieuw ontwikkelde architectuur gebaseerd op services.

Het programma Geodataplein ontwikkelt incrementeel langs 2 hoofdassen:

  1. de (informatie)behoefte van de gebruiker staat centraal en
  2. de infrastructuur en architectuur is gebaseerd op gedeelde services en vaardigheden

Doel van het programma is de realisatie van een laagdrempelige, meer samenhangende en integrale ontsluiting van de door het Kadaster beheerde gegevens en facilitering van beantwoording van integrale, individuele dataset overstijgende vragen, met nadrukkelijk aandacht voor de juridische (on)mogelijkheden en grenzen.

In de huidige dienstverlening van het Kadaster is de focus tot nog toe met name gericht geweest op de professionele gebruikers en klanten. Met het programma Geodataplein zet het Kadaster nadrukkelijk de stap richting een breder publiek, dat zonder voorkennis in staat wordt gesteld laagdrempelig de data te benaderen en antwoord te vinden op een breed scala van (integrale) vragen. Voorgaande is als ambitie van het Kadaster opgenomen in het Meerjaren Beleidsplan onder het speerpunt ‘Geo-informatie voor iedereen’.

De primaire verantwoordelijkheid van jou als projectmanager is er voor te zorgen dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s) realiseert die in het programmaplan zijn gedefinieerd. Structureren en prioriteren, enthousiasmeren van de teams en het organiseren van besluitvorming behoort tot je primaire taken.

Je legt verantwoording af aan de opdrachtgever/stuurgroep en hebt de dagelijkse leiding van het project. Je onderhoudt actief het contact met productowner(s)/productmanager/procesmanager, opdrachtgever en overige stakeholders om een vloeiend proces te waarborgen en beslissingen conform de projectgovernance voor te bereiden.

Verantwoordelijkheden

  • Je definieert samen met de opdrachtgever de doelstelling(en), scope en deliverables van het project en legt deze vast.
  • Je bewaakt de scope van het project (in samenwerking met onder meer productowner en product-/ procesmanager en/of opdrachtgever) en rapporteert over afwijkingen ten opzichte van het vastgestelde plan.
  • Je enthousiasmeert de teams en omgeving, stimuleert samenwerking en kritisch vermogen. Je bewaakt het proces, maar bent daarbij wel gericht op resultaat. Initieert en onderhoudt proactief relaties met verschillende stakeholders en managet hun verwachtingen.
  • Je zorgt voor communicatie via de meest effectieve lijn(en) van en naar opdrachtgever en stakeholders. Stimuleert en adviseert over besluitvorming conform de projectgovernance.
  • Je rapporteert over voortgang, bestedingen en afwijkingen ten opzichte van de kaders die zijn vastgesteld (in de business case of het projectplan) en stuurt actief op mitigatie van risico’s.

Werkzaamheden

  • Je geeft nader invulling aan de gebruikersbehoeften (van buiten naar binnen) en de doorvertaling daarvan naar de voorzieningen van het Kadaster, op basis van planvorming en informatiebehoefte-peiling die is uitgevoerd.
  • Je realiseert samen met de teams uitwerking van eerste voorbeelden van gebruikerstoepassingen.
  • Je stuurt op zorgvuldige balans tussen basisvoorzieningen en doorontwikkeling.
  • Je geeft verdere invulling aan de gedefinieerde en goedgekeurde onderdelen voor 2022 van het programma. Het betreft onder meer de aansluiting op de nieuwe omgeving van de BRT en de BRK.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid en sturend vermogen
  • Organisatiesensitief
  • Samenwerkingsgericht
  • Enthousiasmerend
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief vaardig
  • Strategisch kunnen opereren

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal WO werk- en denkniveau.
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Projectmanager.
  3. Je hebt kennis van- en minimaal 3 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile.
  4. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met risicomanagement.
  5. Je hebt aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter, bij voorkeur in een overheidsomgeving
  6. Je hebt aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond, dit zowel op het vlak van Business, IT en de combinatie hiervan
  7. Je hebt aantoonbare kennis van verandermanagement.
  8. Je geeft een beschrijving van de wijze waarop jij de de combinatie van je expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste opdracht tot werking laat komen om de resultaten te behalen.
  9. Beschrijf een recent programma of project waarbij je verantwoordelijk en succesvol was in het verbinden en in samenwerking tot resultaat brengen van verschillende projectteams binnen een organisatie. Ga hierbij ook in op succes- en faalfactoren en hoe je deze hebt beïnvloed
  10. Beschrijf je rol en betrokkenheid in het meenemen van teams en/of collega’s in specifieke veranderingen of vernieuwingen in een data/IT georiënteerde omgeving en hierbij ook noodzakelijk eigenaarschap hebt gecreëerd.
Gesprek

4 februari 2022

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Komt de kandidaat in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek in met de kandidaat. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.