Ambtelijk Secretaris (4-36 uur)

18955
Opdrachtnummer
18955
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
27 September 2023 tot 27 September 2024
Uren per week
voor 20 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Administratief en Officemanagement, Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
13 September 2023
Verlengingsopties
Ja
Opdracht type input
Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Ambtelijk Secretaris (4-36 uur).
Opdracht inhoud

In de functie van ambtelijk secretaris maak je deel uit van het team advies en ondersteuning medezeggenschap en werkt voor de gehele medezeggenschap. Als ambtelijk secretaris van dit team werk je zelfstandig voor de ondernemingsraad, zijn commissies en/of werkgroepen. Je weet relevante wetgeving te vertalen naar een zinvolle medezeggenschapspraktijk. Je bent op de hoogte van trends en ontwikkelingen op het gebied van moderne medezeggenschap en het vak en de rol van ambtelijk secretaris medezeggenschap. Als ambtelijk secretaris zorg je ervoor dat de medezeggenschap haar taken als vertegenwoordiging van de medewerkers zo goed als mogelijk kan uitvoeren. Je adviseert, je traint en coacht (nieuwe) leden in de medezeggenschap. Daarnaast organiseer je het medezeggenschapswerk. Je weet verbinding te leggen tussen de medezeggenschap, de organisatie en haar medewerkers. Je bent nieuwsgierig, communiceert makkelijk, weet aan te sluiten bij de vraag en je bent alert op daar waar het beter kan. Het team is volop in ontwikkeling. We verwachten een actieve bijdrage van jou hierin.

WERKZAAMHEDEN:

  • Organiseren en faciliteren van de vergaderingen;
  • Signaleren van onregelmatigheden of onrechtmatigheden en doet verbetervoorstellen;
  • Toetsen van advies- en instemmingsaanvragen; • Procesmatig begeleiden van de advies- en instemmingstrajecten op basis van de besluitvorming van de OR/OC;
  • Voorbereiden van notities door het ordenen, selecteren en bewerken van relevant materiaal;
  • Afstemmen met en optreden als verbinder tussen de verschillende belanghebbenden, je bent contactpersoon voor verschillende belanghebbenden.
  • Zelfstandig besluiten nemen over de ondersteuning en advisering binnen het vakgebied;
  • Betrekken van medewerkers op verschillende manieren bij de medezeggenschap;
  • Maken van overzichten en bewaakt procedures;
  • Zorg dragen voor dossiervorming en projectadministratie en verstrekt daaruit gegevens wanneer door om wordt verzocht;
  • Raadplegen van relevante wet- en regelgeving (waaronder, maar niet gelimiteerd tot de WOR) en past dit toe in de praktijk.

Organisatie

Bureau Personeel en Organisatieadvies is de businesspartner van directies en management in de lijnafdelingen van de gemeente Amsterdam. Zij ondersteunen en adviseren de directies en het management bij hun opgave voor de stad. Onze bekwame, innovatieve en gedreven collega’s zetten zich met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening in op thema’s als: Werving en selectie, Leren, ontwikkelen en inzet van talent, Werkgeverschap en arbeidsvoorwaarden en Personeelstaken.

Competenties

  • Je kunt goed plannen;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je bent omgeving bewust;
  • Je bent verantwoordelijk;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je hebt overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je geeft in maximaal 1 A4 aan waarom je als kandidaat de meest geschikte bent voor deze opdracht;
  3. Je beschikt bij voorkeur over aantoonbaar hbo-werk- en -denkniveau;
  4. Je beschikt bij voorkeur over relevante opleiding voor het uitvoeren van de functie van ambtelijk secretaris;
  5. Je hebt bij voorkeur ervaring met MS-Outlook en -Excel op gemiddeld niveau;
  6. Je hebt bij voorkeur relevante kennis van de Wet op de Ondernemingsraad en ervaring met de toepassing hiervan;
  7. Je beschikt bij voorkeur over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 2.756 tot maximaal € 3.691 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.