De organisatievisie is “Werken aan een mooier en beter Delft”. Voor de collega’s van de afdeling Juridische Zaken betekent dit dat zij zich elke dag inzetten voor de kwaliteit van het handelen van de gemeente op juridisch gebied. Dat doen we door het bestuur en de organisatie te adviseren over juridische vraagstukken en als regisseur van het bezwaarproces.
Het team Juridisch Advies is verantwoordelijk voor het concernadvies op juridisch gebied en is sparringpartner voor de lijnjuristen. Daarnaast is de afhandeling van de Woo-verzoeken per 1 mei 2023 centraal bij dit team belegd. Andere taken zijn juridische kwaliteitszorg en juridische control. Binnen het team zijn ook drie advocaten in dienstbetrekking werkzaam.
De senior juridisch adviseurs van het team zijn generalist voor de kernactiviteiten van de gemeente, maar hebben ook specialismen of aandachtsgebieden. In verband met uitval door ziekte van een van de collega’s binnen het team is de gemeente Delft op zoek naar een senior juridisch adviseur voor de aandachtsgebieden sociaal domein, regelgeving en subsidierecht. Bij voorkeur heb je ook kennis van andere aandachtsgebieden binnen het bestuursrecht en gemeenterecht, zoals verbonden partijen en gemeenschappelijke regelingen.
Je komt te werken bij de afdeling Juridische Zaken die deel uitmaakt van het cluster Bestuur. Binnen dat cluster werk je veel samen met de business controllers van de afdeling Controlling en de bestuursadviseurs van de afdeling Besturing.
Het team Juridisch Advies bestaat uit 7 senior juridisch adviseurs en 2 Woo-adviseurs. Het andere team van de afdeling, team Rechtsbescherming, bestaat uit 7 personen en adviseert over bezwaarschriften en ondersteunt de externe adviescommissie voor bezwaarschriften.
13 of 15 September as.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.