Projectleider uitvoering civiele techniek

17645
Opdrachtnummer
17645
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
4 September 2023 tot 30 Augustus 2024
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Bouw en Infra, Projectmanagement
Sluitingsdatum
9 Augustus 2023
Verlengingsopties
Ja
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Projectleider uitvoering civiele techniek.
Opdracht inhoud

Het Ingenieursbureau is op zoek naar een projectleider uitvoering (directievoerder) voor civieltechnische projecten op het gebied van infrastructuur en inrichting van de openbare ruimte. Als projectleider uitvoering geef je namens de opdrachtgever leiding aan het geheel van uitvoerende werkzaamheden van projecten. De complexiteit van het werk zit in de krappe planning, de afstemming met diensten en bedrijven, de drukke Amsterdamse omgeving of een combinatie van alle drie.

WERKZAAMHEDEN:

Je denkt mee in het voortraject en stemt af met de integraal projectleider om het project optimaal te kunnen voorbereiden. Ook overleg je in dit stadium met diensten en bedrijven om de logistiek binnen het project goed te laten verlopen. Tijdens de uitvoering bewaak je de voortgang, kwaliteit, BLVC en budget van het project en je stuurt hierbij proactief, zodat risico’s zijn voorzien en worden voorkomen. Communicatie en onderhandelingsvaardigheden zijn hierbij essentieel. Je stuurt de toezichthouders aan, zit bouwvergaderingen voor, beoordeelt meer- en minderwerk en stemt dit af met de integraal projectleider.

Organisatie

Het Ingenieursbureau Amsterdam is dé partner binnen de gemeente op het gebied van inkoop, techniek en projectrealisatie in grond-, weg- en waterbouw. Met bijna 1000 medewerkers werken we aan de civiele constructies in Amsterdam, hebben we expertise op water en deltatechnologie, stedelijke inrichting en milieu, infrastructuur en verkeersadvies en leveren we project- en contractmanagement. We bouwen aan kennisnetwerken met onze partners, zowel binnen als buiten de organisatie. Het Ingenieursbureau is heel plat georganiseerd, wat wil zeggen dat je de ruimte krijgt om bijvoorbeeld zelf een kennisvakgroep op te richten of een ontwikkeling van buiten naar binnen te halen als je ziet dat dit belangrijk is voor de stad. Nieuwe samenwerkingen aangaan, pilots draaien en aan de lat staan voor je eigen ontwikkeling - dat kan allemaal bij het Ingenieursbureau!

Werken voor het Ingenieursbureau Amsterdam betekent:

  • Bijna letterlijk werken in de achtertuin van haar eigenzinnige bewoners;
  • Werken in een complexe stedelijke omgeving met veel stakeholders en botsende belangen, waarin je uitgedaagd wordt om te bouwen op je ervaring en nieuwe dingen uit te proberen;
  • Werken in een divers team met collega’s die al jaren samenwerken en daardoor goed op elkaar zijn ingespeeld.

Energietransitie, klimaatadaptatie, mobiliteitstransitie, een snelgroeiende stad die vraagt om veilige infrastructuur, een leefbare openbare ruimte en een enorme opgave om de bestaande stad in stand te houden. Het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam werkt aan deze opgave met bijna 600 professionals in eigen dienst en circa 300 ingehuurde collega’s. Van constructeurs en hydrologen, tot werkvoorbereiders en projectleiders, van directievoerders en planners, tot risico-analisten en innovatie-aanjagers. Zij werken aan de sprong over het IJ, land maken voor IJburg, de instandhouding van kilometers walmuur en de inrichting van honderden straten en vele gebiedsontwikkelingen. Meer weten? www.amsterdam.nl/ingenieursbureau

Wil je werken voor het grootste gemeentelijke Ingenieursbureau en zelf de meest toffe projecten uitvoeren – van Zuidas tot Havenstad en van de brug over het IJ tot het Sloterpark? Solliciteer dan bij het Ingenieursbureau van de gemeente Amsterdam!

Competenties

  • Je hebt analytisch vermogen;
  • Je bent omgeving bewust;
  • Je bent klantgericht;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je bent resultaatgericht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau of is in het bezit van een erkende hbo-diploma richting civiele techniek;
  3. Je hebt aantoonbaar recente kennis van betreffende Wet bodembescherming, besluit bodemkwaliteit(BUS-meldingen), de Wet Natuurbescherming, gedragscode Flora- en faunawet en asbest herkennen/werken met AC leidingen;
  4. Je bent in het bezit van de volgende certificaten of diploma’s: VCA-vol, CROW400 (was 132) of DLP-R, CROW 96B (afzettingen);
  5. Je hebt aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving;
  6. Je beschikt over kennis van en ervaring met diverse contractvormen, waaronder overeenkomsten met open posten (OMOP);
  7. Je hebt in de afgelopen 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan met directievoering op de volgende terreinen: maaiveldinrichting en infrastructuur binnen UAV-gc of RAW contracten uitgevoerd in een complexe groot stedelijke omgeving, verzorgen van omgevingsconditionering en BLVC aspecten van infraprojecten, bouwprojecten of gebiedsontwikkeling en coördineren van kabels en leidingwerkzaamheden;
  8. Je beschikt over ervaring met grootstedelijke complexe projecten, coördinatie kabels en leidingen en bouwlogistiek;
  9. Je hebt ervaring met de VISI-systematiek en IBIS-bestekadministratie;
  10. Je bent bereid om, indien nodig, op onregelmatige uren te werken (nacht- en weekendwerk);
  11. Je beschikt over ervaring met de Amsterdamse procedures en regelgeving.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.