Front-End Developer

15700
Opdrachtnummer
15700
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
1 Augustus 2023 tot 1 Januari 2024
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
16 Juni 2023
Verlengingsopties
Niet bekend
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Belastingdienst

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Front-End Developer.
Opdracht inhoud

Ministerie van Financiën (Belastingdienst)

De Belastingdienst werkt aan een technische verkenning met als doel (technische) ervaring opdoen met fiscale ondersteuning voor burgers en ondernemers binnen hun eigen leefomgeving. Deze ondersteuning zal worden aangeboden via marktpartijen.

Om efficiënt verschillende vormen van fiscale ondersteuning te ontwikkelen, aan te bieden en te onderhouden, is in 2022 gewerkt aan een basis hiervoor. Deze basis wordt gevormd door een Framework (low-code, in VUE3 + Typescript) waarmee web componenten worden gebouwd die op hun beurt als een soort plug-in worden aangeboden aan marktpartijen. Een web component kan bestaan uit een interface naar een API-service, bijvoorbeeld voor het ophalen van gegevens over de motorrijtuigenbelasting. Of een wat uitgebreidere pop-up die fiscale ondersteuning biedt bij het inboeken van een factuur in een boekhoudpakket. Deze web componenten worden in low-code (JSON) beschreven in een definition project. Hiervoor hoef je geen programmeerkennis te hebben. Dit definition project wordt dan tijdens de BUILD omgezet naar Javascript, waarbij de vormgeving uit ons Designsysteem BOLD komt. Het framework dient uiteindelijke meerdere varianten van webcomponenten op te leveren. Van eenvoudig naar complexere vormen van interactie. Deze varianten staan beschreven in een volwassenheidsmodel. Vorig jaar zijn de eerste twee varianten (van 5) gerealiseerd:

  1. een infoElement; ophalen van een berekend resultaat (getal/tekst/link/url)
  2. een infoCard; een formulier waarin kan worden ingevuld & geanalyseerd om te komen tot een resultaat.

Dit jaar willen we de volgende 2 varianten gaan realiseren. 3. De infoCard+ (meerdere formulieren (variant 2) aan elkaar gekoppeld) 4. Wizard, fiscale ondersteuning o.b.v. vraag en antwoord met gebruikmaking van meerdere formulieren. Het eindresultaat moet voor de gebruiker op te slaan zijn in PDF

Als ontwikkelaar werk je aan een bestaand project waarbij je gebruik maakt van GitHub. Je bouwt verder aan software waarvoor al een basis is gelegd door developers in 2022. Je bent verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van het framework, maar ook aanverwante zaken, als het opzetten van een testomgeving. Realiseren infoCard+ & Wizard varianten in low-code + build. Verder implementeren van ons Designsysteem (huisstijl package met VUE 3 wrapper) WYSIWYG interface maken om snel low-code syntax te genereren (zie voorbeeld) in editor (wij werken met VS Code) API omgeving opzetten voor testen Documenteren

Het ontwikkelteam is klein en bestaat uit productowner, een vormgever en een technisch consultant. Er wordt van je verwacht dat: 1. je zeer zelfstandig kunt werken, 2. je niet in de war raakt als er een keer geen uitgeschreven user stories zijn en 3. je van een pittig gesprek met de teamleden houdt over de inhoud van wat wij doen.

Deze verkenning is in 2022 gestart en wordt nu vervolgd in 2023. De Belastingdienst streeft er naar om haar dienstverlening zo goed mogelijk te laten aansluiten op de leefwereld van burgers en bedrijven. Naast eigen websites en portalen onderzoeken we of via kleine online hulpmiddelen, die via marktpartijen worden aangeboden, een betere ondersteuning kunnen verlenen. Betere ondersteuning door burgers en bedrijven eerder in hun klantreis op de hoogte te brengen van de fiscale gevolgen en mogelijkheden van hun transactie(s) en keuzes. Hiermee voorkomen we teleurstellingen of gedoe achteraf met de Belastingdienst. Eén van die hulpmiddelen worden straks onze Fiscale Checkers: web componenten ontwikkeld voor specifieke doelgroepen rondom een fiscaal thema.

Deze opdracht wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van de directie MKB, afdeling Informatiemanagement, Data en Security (ID&S) en wordt uitgevoerd binnen het team Innovatie. De werkzaamheden hebben een sterk verkennend/innovatief karakter. Wanneer de verkenning succesvol wordt afgerond worden Fiscale Checkers, in samenwerking met andere bedrijfsonderdelen, aan marktpartijen ter beschikking gesteld

Vanuit de online omgeving van marktpartijen, denk aan boekhoudsoftware en websites, kunnen Fiscale Checker vervolgens worden geïnstalleerd door middel van een koppeling met een server van de Belastingdienst. Het onderhoud van de Fiscale Checker wordt centraal uitgevoerd door de Belastingdienst. Het enige dat een marktpartij moet doen/ontwikkelen is de plaats bepalen waar de checker moet verschijnen in de interactie van de website van de marktpartij.

Het maken van deze checkers is gebaseerd op een low-code mechanisme. Via JSON opdrachten zijn de verschillende schermen (formulieren) opgebouwd en geconfigureerd. Het ‘framework’ bevat o.a. een bibliotheek van JSON opdrachten waarmee een maker (dus geen bouwer/ developer) een nieuwe checker kan samenstellen. Door de juiste modules uit het framework te selecteren en in te stellen kan de maker als het ware een nieuwe checker samenstellen. Daarbij is niet alleen de logica van de checker geregeld maar ook de huisstijl, eventuele import export van gegevens en helpteksten.

Organisatie

De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door en cultuur de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center.

Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Competenties

  • Je bent inventief en creatief in het bedenken van (technische)oplossingen;
  • Je bent sterk in je argumentatie om je keuze kracht bij te zetten. Hierbij lukt het jou om je standpunt helder onder de aandacht te krijgen, ook voor collega's die geen technische achtergrond hebben;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je denk met je collega's mee over de verdere ontwikkeling van online-dienstverlening binnen de leefomgeving van belastingplichtigen, waarbij jij input levert t.a.v. de technologische kant;
  • Je bent sterk communicatief daar waar je uitleg geeft over te maken (technologische) keuzes en de gevolgen hiervan;
  • Je bent goed in het overdragen van kennis (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Je bent flexibel in denken en doen, je schrikt niet als je werkpakket ineens een andere aanpak nodig heeft of dat je werkzaamheden niet altijd een vooraf besproken begin en eindpunt hebben.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een HBO werk- & denkniveau: Webdevelopment (4 jaar);
  2. Je hebt ervaring in het ontwikkelen van webcomponent toepassingen in VUE.js framework (3 jaar);
  3. Je beschikt over ervaring in het cross server uitwisselen van data met JSON (1 jaar);
  4. Je hebt ruime ervaring in het ontwikkelen van client side web toepassingen in VUE.js 3.0 framework. Vue 3 kent geen geheimen voor je;
  5. Je beschikt over ruime ervaring met TypeScript;
  6. Je bouwt verder op de software die een andere VUE developer heeft ontwikkeld. Dit levert voor jou dus geen probleem op;
  7. Je hebt kennis en ervaring met Vue.js (3.0), GitHub, low-code;
  8. Je hebt ervaring in het werken volgens de Agile Scrum methodiek;
  9. Je hebt kennis van cypress testomgeving is een pré.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.