De directie Financiën en Inkoop (F&I) van de gemeente Amsterdam heeft als ambitie haar diensten aan de gemeentelijke organisatie en de Amsterdamse burgers en bedrijven te verbeteren en zich voor te bereiden op de toekomst door te werken aan excellente advisering, ondersteund door een excellente financiële administratie. Om verdergaande professionalisering van de financiële processen en producten en de integratie met de inkoopprocessen mogelijk te maken, heeft gemeente Amsterdam na een fase van marktverkenning en marktconsultatie een financieel management en inkoop systeem (AFIS) aanbesteed. Voor de implementatiefase zoeken wij een programmamanager.
Bestanddelen van de opdracht:
De gemeente Amsterdam heeft de ambitie om haar dienstverlening op het gebied van financiën en inkoop een kwaliteitsimpuls te geven. Een impuls die bestaat uit het intensiveren van het automatiseringsgraad van zowel de financiële- als de inkoopprocessen van de gemeente. Deze ambitie is verwoord in de doelstelling om het financieel management en inkoop systeem (AFIS) dusdanig in te richten dat het gebruiksgemak voor gebruikers in de stad zoals budgethouders, prestatieverklaarders en bestellers toeneemt en de achterliggende processen zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd verlopen. Zo wordt ook de datakwaliteit van financiële- en de inkoopgegevens verbeterd met als resultaat dat ook de kwaliteit van rapportages toeneemt en op eenvoudiger wijze ontsloten kunnen worden. Hiervoor heeft de gemeente in het eerste kwartaal een aanbesteding uitgezet om een nieuw (cloud-) systeem aan te schaffen. Deze aanbesteding is afgerond en de gemeente zal de komen jaren gebruik gaan maken van SAP S4HANA en SAP Ariba.
We vragen jou als programmamanager voor de Implementatiefase om dit complexe traject op een ondernemende en resultaatgerichte manier te laten slagen. Uitstekende organisatorische en communicatieve vaardigheden zijn hierbij onmisbaar. De programmamanager creëert draagvlak binnen de organisatie, werkt projectmatig, heeft oog voor processen en heeft ervaring met het implementeren van SaaS-oplossingen bij de gemeentelijke overheid.
Op te leveren resultaten:
Afstemming:
Als programmamanager voor de Implementatiefase kom je te werken in een dynamisch programma waar nu al meer dan 100 collega's bij zijn betrokken. Je hebt een programmateam tot jouw beschikking en je werkt nauw samen met de implementatie- en beheerpartner, de coördinator van de onderliggende projectgroepen en IV-projectleider. Dit programma heeft als doel de financiële functie toekomstbestendig te maken zodat de gemeente Amsterdam kan leveren wat de groei van de stad vraagt.
Het cluster Bedrijfsvoering is één van de vijf clusters binnen de gemeentelijke organisatie. In het cluster Bedrijfsvoering vindt ondersteuning van de bedrijfsvoering plaats. De financiële en inkoop ondersteunende bedrijfsvoeringfuncties zijn samengebracht in de directie Financiën en Inkoop. Deze directie is verantwoordelijk voor het financiële beheer van de gemeente Amsterdam, bewaakt de doelmatige en rechtmatige besteding van publieke middelen en verzorgt de financiële informatievoorziening.
Programma-organisatie AFIS:
De implementatie van AFIS is omvangrijk en complex aan de systeemzijde en organisatiezijde. Het programma kent daarom twee implementatielijnen. Lijn 1 richt zich op de inrichting van het systeem en de processen en werkt daarin nauw samen met de technische implementatie- en beheerpartner. Lijn 2 focust zich op de implementatie in de organisatie en richt zich op diverse gebruikersgroepen en adoptie van het nieuwe financiële en inkoopsysteem.
Zsm na sluiting.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.