FUNCTIONEEL APPLICATIE BEHEERDER ATLASSIAN (JIRA/CONFLUENCE) (24-40 uur)

14451
Opdrachtnummer
14451
Opdrachtgever
SURF
Datum
1 Juni 2023 tot 31 December 2023
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
15 Mei 2023
Verlengingsopties
Mogelijk maar niet bekend
Opdracht type input
ZZP, Detachering

SURF

Address with nr

Utrechtssestraat 2

Postcode

3400AA

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de SURF zijn wij op zoek naar een FUNCTIONEEL APPLICATIE BEHEERDER ATLASSIAN (JIRA/CONFLUENCE) (24-40 uur).
Opdracht inhoud

Met alle ontwikkelingen in de organisatie (n.a.v. reorganisatie SURF) en in het IT-landschap willen we graag een slag gaan slaan in de professionalisering en optimalisering van de samenwerkingsomgeving(en), hier maken Jira en Confluence een belangrijk deel van uit. Een groot deel van de omgeving is nog gebaseerd op de behoeftes van de organisatie van een paar jaar geleden en sluiten niet meer aan op de hedendaagse praktijk, daar gaan we nu verandering in brengen. We zijn daarom op zoek naar (twee) mensen met Atlassian expertise die ons op technisch en functioneel vlak willen helpen de volgende stap in de ontwikkeling van de omgeving te zetten. Zo willen we een flinke slag slaan in de verbetering van het lifecycle-managementproces van de dienst (met alle aangesloten componenten) en zal er opgeschoond moeten worden na alle migraties/consolidaties van de afgelopen jaren. Ook willen we processen gaan automatiseren, integraties gaan faciliteren, zaken consolideren en legacy migreren, best practices gaan uitwerken en introduceren en servicedesks voor de organisatie beter gaan ondersteunen. We verlangen van de Atlassian experts dat zij de lead kunnen nemen waar onze eigen expertise tekortschiet en ons niet alleen in de uitvoering ondersteunen, maar ook kunnen voorzien van advies over de voorgenomen ontwikkeldoelen.

Taken en verantwoordelijkheden: Tijdens de opdracht zul je verantwoordelijk zijn voor de volgende zaken: Up-to-date houden van de omgevingen/instanties Consolideren en migreren van onderdelen (overlappende plug-ins, Jira/Confluence instanties) Opschonen van de Atlassian instanties Automatiseren van processen (denk o.a. aan (de)provisioning van Jira projecten/Confluence spaces) Beheer en uitrollen servicedesks met bijbehorend proces-inventarisatie/-management Ontwikkeling en beheer integraties tussen componenten binnen en buiten de omgeving Beheer van mail-implementatie voor servicedesks Adviseren product-owners over platformontwikkeling en procesoptimalisatie Kennisdeling en overdracht binnen het team

Technische componenten Om je een indruk te geven van de omgeving waarmee je zult gaan werken hebben we hier samengevat welke componenten je mee te maken zult krijgen: - Atlassian Jira (Software en Service Management) - Atlassian Confluence - Microsoft Azure (publicatie van applicatie proxy, automation via Logic Apps en Entitlement Management via Identity Governance) - Microsoft 365 (integraties met services zoals Teams en SharePoint) - Microsoft Exchange (mailvoorziening) - NetIQ Identity Access Management - Linux servers - Postgres - Apache - Trac (legacy omgeving)

Competenties

  • Je beschikt over een analytisch vermogen;
  • Je werkt zelfstandig maar ook een teamspeler;
  • Je bent een brug tussen techniek en organisatie;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent communicatief sterk (zowel schriftelijk als mondeling);
  • Je bent proactief en initiatiefrijk;
  • Je bent in staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief.

Eisen en wensen

  1. Je beheert mail-implementatie voor servicedesks;
  2. Je adviseert product-owners over platformontwikkeling en procesoptimalisatie ;
  3. Je hebt kennis van procesmanagement;
  4. Je bent up-to-date van de omgevingen/instanties;
  5. Je kunt het consolideren en migreren van onderdelen (overlappende plug-ins, Jira/Confluence instanties);
  6. Je kunt Atlassian instanties opschonen;
  7. Je beschikt over vaardigheden om processen te automatiseren (denk o.a. aan (de)provisioning van Jira projecten/Confluence spaces);
  8. Je kunt beheren en uitrollen van servicedesks met bijbehorend proces-inventarisatie/-management;
  9. Je ontwikkelt en beheert integraties tussen componenten binnen en buiten de omgeving;
  10. Je doet aan kennisdeling en overdracht binnen het team.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.