Developer doorontwikkeling overstapportaal

14132
Opdrachtnummer
14132
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
26 Mei 2023 tot 26 Mei 2024
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
ICT en IT
Sluitingsdatum
4 Mei 2023
Verlengingsopties
Mogelijk maar niet bekend
Opdracht type input
Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Developer doorontwikkeling overstapportaal.
Opdracht inhoud

Op 29 juni 2017 is de Overstapregeling Eeuwigdurende Erfpacht door de gemeenteraad aangenomen. De aanvraag voor een aanbieding Overstap eeuwigdurende erfpacht kan via de zogenaamde Overstapportaal worden gedaan. Deze is in november 2017 opengesteld. Dit portaal kan online aanvragen verwerken en zelf aanbiedingen genereren. Het portaal haalt hiertoe informatie op uit de bedrijfsapplicatie Hermes.

Er moeten aanpassingen aan het Overstapportaal worden doorgevoerd ten einde een meer efficiënte afhandeling van Overstap-aanvragen te gaan realiseren. Momenteel kunnen aanvraagprocessen door gebruikers niet afgerond worden en moeten er door medewerkers van gemeente Amsterdam veel handmatige werkzaamheden worden verricht. Dit vereist, omwille van effectieve procesinrichting en efficiënte afhandeling, allerlei aanpassingen aan de Overstapportaal. En ook aanpassingen aan het applicatielandschap van Erfpacht en Uitgifte en databases. De aanpassingen zijn niet alleen aan het front-end van het webportaal (presentatie en gebruiksvriendelijkheid) maar ook aan het back-end van het webportaal (gekoppelde bedrijfsapplicaties en databases). Dit betreft dan de wijze waarop gegevens uit de bedrijfsapplicatie Hermes worden opgehaald en teruggestuurd en waarop aanbiedingen en andere documenten worden samengesteld.

Werkzaamheden - De kandidaat zal, samen met de leverancier voor de aanpassingen en met de leverancier van de bedrijfsapplicatie Hermes en andere back-end functionaliteiten, in een integraal Ontwikkelteam volgens de SCRUM-methodiek gaan werken.
- Het betreft met name front-backend aanpassingen aan de webportaal. Op dit moment staan onder meer de volgende gewenste functionaliteiten op de zogenaamde Product Backlog lijst van het Overstapportaal: - Het Erfpacht overstapportaal systeem te verfijnen en robuuster in te richten met het oog op de pardon regeling t.b.v. spijtoptanten om alsnog eeuwigdurende erfpacht af te sluiten met voorheen geldende korting; - Oplossen technical dept; - Implementatie en ondersteuning bij Selenium testen; - Verminderen hoeveelheid handmatige afhandeling aanbiedingsaanvragen; - Ondersteuning automatisering nieuwe teststraten; - Monitoring van performance Overstapportaal. - Uiteraard is de Product Backlog uitgebreider en meer gedetailleerd.

Organisatie

Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s) De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collega's en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen.

Competenties

  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen;
  • Je bent klantgericht;
  • Je beschikt over omgevingsbewustzijn;
  • Je bent resultaatgericht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau;
  3. Je hebt kennis van: het programmeren van web portalen en koppelvlakken met bedrijfsapplicaties: architectuurprincipes en datamanagement;
  4. Je hebt kennis van en ervaring met; het Amsterdamse erfpachtstelsel; de administratieve vastlegging van erfpachtrechten in grote bedrijfsapplicaties;
  5. Je hebt ervaring met: complexe ICT-gerelateerde verandertrajecten; projectmatig werken, zoals Prince 2, SCRUM en Agile;
  6. Je hebt minimaal 6 jaar relevante werkervaring met agile project- en/of verandermanagement;
  7. Je hebt ruime ervaring als ontwikkelaar bij de overheid;
  8. Je beschikt over minimaal 8 jaar ervaring als ontwikkelaar met o.a. Emacs, Python, Django, Git, PostgreSQL, DRF, Selenium, GitLab, Linux;
  9. Je hebt ervaring bij de gemeente Amsterdam;
  10. Je hebt kennis van de bedrijfsapplicatie Hermes.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 3.400 tot maximaal € 5.400 bruto per maand op basis van 1 FTE. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.