Personeel en Organisatie - (interim) ervaren casemanager verzuim (24-36 uur)

12828
Opdrachtnummer
12828
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
17 April 2023 tot 17 April 2024
Uren per week
voor 30 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
HRM, Interim management
Sluitingsdatum
24 Maart 2023
Verlengingsopties
Mogelijk maar niet bekend
Opdracht type input
Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Personeel en Organisatie - (interim) ervaren casemanager verzuim (24-36 uur).
Opdracht inhoud

De gemeente Amsterdam zoekt vijf casemanagers. De gemeente is bezig geweest met hervorming van onze verzuimaanpak. De hervormingen hebben impact op de werkgeversrol die vanuit het lijnmanagement vervuld wordt en op de dienstverlening van P&O ter ondersteuning van de werkgeversrol. Er is een nieuw proces ingericht waarbij vanuit het team Vitaliteit (expertise Verzuim) meer de regie wordt gevoerd op het verzuimproces. Voor het goed kunnen uitvoeren van dit nieuwe proces is extra capaciteit nodig. Directie Personeel en Organisatie is de businesspartner van directies en management in de lijnafdelingen van de gemeente Amsterdam. Directie P&O is opdrachtgever voor de hervorming van de verzuimaanpak. De casemanagers worden ingezet vanuit het team Vitaliteit. In dit team zitten meerdere expertises zoals Arbo, Verzuim, Steunpunt Agressie en Geweld en bedrijfsmaatschappelijk werk

Werkzaamheden - Regievoering over tijdige en effectieve inzet van de verschillende betrokken professionals en expertises in het proces, waaronder de arbodienstverlener en inzet gerichte interventies die het herstel kunnen bespoedigen. - Proactief regie voeren op (complexe) verzuimdossiers om medewerkers doelgericht te helpen te re-integreren in werk of een weg te vinden in alternatieve oplossingen. - Samenwerken met betrokken lijnmanagement, om hen te informeren, adviseren en zonodig in stelling te brengen bij relevante doelgerichte activiteiten. - Bewaking van tijdig en volledig te voldoen aan de Wet verbetering Poortwachter en UWV vereisten. - Werkgever en medewerker ondersteunen bij het expliciet maken van afwegingen, zoals over werk naar mogelijkheden.

Organisatie

Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s) Directie Personeel en Organisatie is de business partner van directies en management van de gemeente Amsterdam. Wij ondersteunen en adviseren de directies en het management bij hun opgave voor de stad. Onze bekwame, innovatieve en gedreven collega's zetten zich met de juiste en kwalitatief goede P&O-dienstverlening in voor de stad.

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je beschikt over relatiebeheer vaardigheden;
  • Je neemt initiatief;
  • Je bent resultaatgericht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met verzuim, arbodienstverlening en het gehele kader van relevante wet- en regelgeving;
  3. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als casemanager in complexe organisatie;
  4. Je beschikt over werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;
  5. Je bent op de hoogte van de actuele stand van zaken in de huidige markt en alle ontwikkelingen in arbeid & gezondheid;
  6. Je bent goed bekend met het socialezekerheidsrecht en heeft inzicht in geldstromen rond ziekte en arbeidsongeschiktheid binnen organisaties.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 4.500 tot maximaal € 6.400 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.