Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

12156
Opdrachtnummer
12156
Opdrachtgever
Gemeente Urk
Datum
13 Maart 2023 tot 30 Juni 2023
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein
Sluitingsdatum
3 Maart 2023
Verlengingsopties
Ja, 1 x 6 maanden
Opdracht type input
Detachering

Gemeente Urk

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Urk

Introductie
Voor de Gemeente Urk zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein.
Opdracht inhoud

Als kwaliteitsmedewerker Jeugd en Wmo draag je er aan bij dat elke inwoner die hulp vraagt de juiste hulp ontvangt binnen de geldende wet- en regelgeving. Je borgt en bewaakt daarin de kwaliteit van de door de collega klantmanagers gedane onderzoeken en de genomen besluiten.

Je bent dus verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening en stuurt op continue verbetering. Dat betekent o.a. dat je collega’s klantmanagers Jeugd en Wmo coacht, adviseert en toetst op het terrein van de recht- en doelmatigheid. Wijzigingen in wet- en regelgeving en de toepassing daarvan communiceer je naar de medewerkers in het Sociaal Domein. Jij verdeelt de caseload onder de diverse klantmanagers.

Je beschrijft en toetst de werkprocessen op recht- en doelmatigheid en voert kwaliteitscontrole en -verbetering van de genoemde processen uit. In het kader van professionalisering organiseer je ook samen met de gedragswetenschapper casuïstiekbesprekingen op basis van de dagelijkse uitvoeringspraktijk. Waar nodig voer je mediationgesprekken.

Tot slot vertegenwoordig je het college van Burgemeester en Wethouders in bezwaar- en beroepsprocedures. Daarbij stel je verweerschriften op en maak je een procesdossier.

Competenties

  • Je hebt inzicht in gemeentelijk beleid binnen het Sociaal Domein, een brede maatschappelijke visie en politieke sensitiviteit zit in je DNA;
  • Je hebt drive om het team met jouw kennis op gebied van wet- en regelgeving te adviseren en te ondersteunen;
  • Je houdt je juridische kennis daarbij op peil;
  • Vanuit je rol als kwaliteitsmedewerker ben je gewend om een sleutelrol te pakken;
  • Je staat stevig in je schoenen ben je zowel een scherpe als prettige sparringpartner en verbinder;
  • Je beschikt over overtuigingskracht, een proactieve houding en bent resultaatgericht;
  • Jij hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en groepsdynamiek. Daarnaast communiceer je gemakkelijk.

Eisen en wensen

  1. Je zorgt voor een eigen laptop en telefoon;
  2. Je beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting SJD, MWD, SPH en/of Social Work;
  3. Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in het Sociaal Domein;
  4. Je beschikt aantoonbaar over juridische kennis over het Sociaal Domein. Dit betreft bij voorkeur in ieder geval de Jeugdwet (JW) en/of WMO;
  5. Je beschikt over werkervaring binnen een gemeente;
  6. Je bent SKJ geregistreerd;
Gesprek

8 maart as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Voor de periode van de opdracht gaan wij met u een tijdelijk dienstverband aan. Salarisindicatie € 3.400 tot maximaal € 5.100 bruto per maand op basis van 40 uur. (afhankelijk van leeftijd en ervaring).

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.