Directiesecretaris Digitale Overheid 36 - 40 uur

10433
Opdrachtnummer
10433
Opdrachtgever
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Datum
2 januari 2023 tot 31 december 2023
Uren per week
voor 38 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Administratief en Officemanagement, Beleids- en Adviesdiensten
Sluitingsdatum
16 december 2022
Verlengingsopties
Ja, 2x maximaal 12 maanden
Opdracht type input
ZZP

Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Den Haag

Introductie
Voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties zijn wij op zoek naar een Directiesecretaris Digitale Overheid 36 - 40 uur.
Opdracht inhoud

Als directiesecretaris zorg je, voor een efficiënte advisering en begeleiding van het managementteam. Hierbij wordt van je verwacht dat je het managementteam politiek bestuurlijk adviseert binnen de complexiteit van het i-domein. Je verzorgt de voorbereiding en opvolging van MT overleggen, PO’s met de bewindspersoon en de politiek bestuurlijke ondersteuning. Daarnaast adviseer je over complexe zaken die de bedrijfsvoering en de inrichting en ontwikkeling van de organisatie raken. Je bent als zodanig de meewerkend voorman/ -vrouw van het kloppende hart van de directie en weet vanuit die rol wat er speelt binnen en buiten de directie. Je houdt het reilen en zeilen van de directie scherp in de gaten. Ook vertegenwoordig je de directie in de contacten met bureau directoraat-generaal en de stafadviseurs van de bewindspersonen.

Wat ga je doen? * Je draagt zorg voor de beleidsmatige ondersteuning van de directeur; * Je levert relevante informatie en inhoudelijke ondersteuning aan de directeur. Het gaat hier om actief volgen van relevante interne en externe overleggen en correspondentie; * Verslaglegging, de informatievoorziening van en naar directeur en afdelingshoofden en bewaking uitvoering van de actiepunten; * Je coördineert en ondersteunt directiebrede klussen, bijvoorbeeld rond managementafspraken, jaarplannen en organisatie van
veranderprocessen; * Je coördineert, adviseert en ondersteunt beleidsprocessen van BZK, rondom bijvoorbeeld nota’s, Kamerbrieven en advisering aan bestuursraad en managementteam; * Je coördineert de voorbereiding op debatten met de Eerste of Tweede Kamer en andere parlementaire aangelegenheden; * Je adviseert en ondersteunt het managementteam bij de aansturing van de directie als organisatie; * Je draagt inhoudelijk bij aan visievorming, prioritering, producten en strategie van de directie op generieke of specifieke onderwerpen.

Organisatie

Centraal bij deze directie staat de uitvoering van de werkagenda waarden gedreven digitalisering. De verschillende teams van de directie Digitale Samenleving houden zich onder meer bezig met inclusie, digitale vaardigheden, informatieveiligheid bij de overheid, algoritmen, publieke waarden, mensenrechten bij digitalisering en data. Niet alleen wordt er beleid gemaakt. We helpen overheden met de uitvoering en maken dat ook mogelijk. Met slimme hulpmiddelen om mensenrechten bij digitalisering te toetsen bijvoorbeeld, met ondersteuning bij het inzicht geven in de beleidsregels die in systemen zijn vastgelegd of met het transparant maken van algoritmes die overheden gebruiken.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Samenwerken;
  • Analytisch vermogen;
  • Plannen en organiseren;
  • Motiveren;
  • Nauwkeurigheid;
  • Netwerken;
  • Verbinden.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over WO werk- en-of denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in zelfde of vergelijkbare rol;
  3. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring op gebied van ICT;
  4. Je hebt ruime ervaring heeft binnen de rijksoverheid;
  5. Je hebt aantoonbare ervaring heeft in complexe werkomgeving;
  6. Je hebt ervaring op politiek/bestuurlijke gebied.
Gesprek

z.s.m.

Overige informatie

Startdatum is een indicatie. Standplaats is momenteel voornamelijk vanuit huis.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.